Hoe toon je online dat je voldoet aan de criteria om opgenomen te worden in een van de registers van Registerplein? Werk je LinkedIn-profiel bij of kies voor een digitale handtekening.

Op LinkedIn

Op social media is LinkedIn is hèt kanaal waarmee u zich professioneel kunt tonen. LinkedIn kent een optie waarmee u in uw persoonlijke profiel uw registratie kunt tonen. Die komt dan onder het kopje ‘Certifications’ dat in uw profiel onder de opleidingen verschijnt.

Om deze certificatie toe te voegen, gaat u in LinkedIn naar uw Profiel (uw pasfoto waar ‘Me’ onder staat). Klik op ‘View profile’ en kies daar het kopje ‘Add, Edit, or Remove Certifications on Your Profile’.

Wanneer u uw registratie toevoegt, vul dan bij ‘Name’ het beroepsregister waarin u geregistreerd staat in en vul bij ‘Issuing Organization’ Registerplein in. Druk op ‘Save’.

Ga naar uw profiel. Als het goed is verschijnt dan automatisch het logo van Registerplein in beeld onder het kopje ‘Licenses and Certifications’ van uw profiel.

Hulp nodig? Op deze pagina staat een uitgebreide uitleg.

Met een digitale handtekening

Een andere optie is de digitale handtekening in uw werkmail. De handtekening verschijnt onder uw naam waarmee u uw mails afsluit.

Gebruik hiervoor het plaatje dat hieronder staat. Sla deze afbeelding op met uw rechtermuisknop.

Onder het plaatje voegt u bijvoorbeeld uw naam en registratienummer toe, plus een link naar het Openbaar register geregistreerden van Registerplein.

Als u daar zelf toestemming voor heeft gegeven kunnen andere partijen u opzoeken in dit register. Het openbaar register toont uw naam, uw registernummer, de looptijd van uw registratie en de firma waarvoor u werkt.

Hier leest u hoe u een digitale handtekening invoegt in Outlook en zo doet u dat in Gmail