Register Cliëntondersteuners

Cliëntondersteuners helpen mensen om regie te houden over hun leven en begeleiden bij het organiseren van zorg en hulpverlening, zodat zij zelfstandig verder kunnen.
Registratie legt jouw kwaliteit vast.
Registratie stimuleert je om bij te blijven in je vak.
Registratie zorgt voor professionalisering van je vak.
Registratie legt jouw kwaliteit vast.
Registratie stimuleert je om bij te blijven in je vak.
Registratie zorgt voor professionalisering van je vak.

Register Cliëntondersteuners

Cliëntondersteuners helpen mensen om regie te houden over hun leven en begeleiden bij het organiseren van zorg en hulpverlening, zodat zij zelfstandig verder kunnen.

Cliëntondersteuners

Cliëntondersteuners helpen kwetsbare mensen om regie te houden over hun leven en helpen bij het organiseren van zorgen hulpverlening, zodat zij zelfstandig verder kunnen.

Cliëntondersteuners bieden onder andere hulp bij:
– het definiëren problematiek
– de selectie van passende zorg en/of ondersteuning
– organisatie en coördinatie van zorg en hulpverlening
– het beoordelen van de effectiviteit van zorg en hulpverlening.

Een uitgebreide taakomschrijving van cliëntondersteuners vindt u hier.

Inschrijven in dit register? Volg deze vier stappen:

Stap 1: Check de criteriaNaar stap »

Kijk of u voldoet aan de criteria om te kunnen registreren.
U vindt de criteria in het registratiereglement.

Stap 2: Documenten verzamelenNaar stap »

Verzamel de documenten die u moet tonen voor de registratie.
 

Stap 3: Account aanmakenNaar stap »

Ga naar Mijn Registerplein, klik op "Inloggen professionals" en maak een account aan.

Stap 4: Documenten aanleverenNaar stap »

Volg online de stappen en upload de documenten in uw dossier. Lever uw aanvraag compleet aan.

Criteria
checken
Documenten
verzamelen
Account
aanmaken
Documenten
anleveren

Waar moet je aan voldoen om in het register te komen en te blijven?
Lees het registratiereglement.

Voor je registratie moet je een aantal formulieren invullen. Deze vind je hier.

c Alles uitvouwen C Alles invouwen

Cliëntondersteuners

Nee, indien u nog geregistreerd bent in het oude type registratie Basis kunt u geen activiteiten opvoeren.

Ja dat kan.  U kunt in uw statusoverzicht uw dossier AANMELDEN en de stappen volgen. 

Indien u minimaal 2080 uur werkervaring heeft als cliëntondersteuner komt u in de Categorie Senior. Het  formulier ‘Verklaring Werkervaring Cliëntondersteuners’ om dit aan te tonen vindt u HIER

Heeft u deze werkervaring nog niet dan komt u in de Categorie Junior.

Ja, dat is mogelijk. U kunt in uw statusoverzicht uw dossier AANMELDEN en de stappen volgen.

U dient dan wel de volgende documenten aan te tonen:
Het certificaat van de Basisopleiding Cliëntondersteuners en indien bij de BCMB behaald de 4 bijbehorende Masterclasses of een eventuele vrijstelling en de supervisieverklaring.

Indien u minimaal 2080 uur werkervaring heeft als cliëntondersteuner komt u in de Categorie Senior. Het  formulier ‘Verklaring Werkervaring Cliëntondersteuners” om dit aan te tonen vindt u HIER

Heeft u deze werkervaring nog niet dan komt u in de Categorie Junior.

Ja dat kan. In het Register Cliëntondersteuners kunt u in alle categorieën activiteiten voor punten opvoeren. De scholing dient wel tijdens de registratie-periode te hebben plaats gevonden.

U kunt bij TOEVOEGEN de datum  van vandaag invullen en daarna klikken op Aanvraag categoriewissel. Een volledig stappenplan over de categoriewissel vindt u HIER.

Ja, cliëntondersteuners kunnen SKJ geaccrediteerde scholing opvoeren onder de categorie Geaccrediteerde deskundigheidsbevordering.

Ja, wanneer u per e-mail uw SKJ lidmaatschapsnummer doorgeeft aan co@registerplein.nl , kunt u bij aanmelding en bij de start van de herregistratie de dispensatie aanvragen. Indien u dispensatie heeft kunt u geen SKJ geaccrediteerde scholing meer opvoeren die niet ook door Registerplein is geaccrediteerd. Meer over de dispensatie vindt u onder het hoofdstuk Herregistratie in het reglement Cliëntondersteuners.

Voor overige vragen verwijzen wij u naar de algemene FAQ op www.registerplein.nl of stel uw vraag per e-mail aan co@registerplein.nl