Home »
Veel gestelde vragen
Op deze pagina geven we u antwoord op veelgestelde vragen.
Klik op één van de categorieën hieronder of vul een trefwoord in op de zoekbalk.
Ik heb een vraag over:
Cliëntondersteuners
Nee, indien u nog geregistreerd bent in het oude type registratie Basis kunt u geen activiteiten opvoeren.
Ja dat kan. U kunt in uw statusoverzicht uw dossier AANMELDEN en de stappen volgen.
Indien u minimaal 2080 uur werkervaring heeft als cliëntondersteuner komt u in de Categorie Senior. Het formulier ‘Verklaring Werkervaring Cliëntondersteuners’ om dit aan te tonen vindt u HIER
Heeft u deze werkervaring nog niet dan komt u in de Categorie Junior.
Ja, dat is mogelijk. U kunt in uw statusoverzicht uw dossier AANMELDEN en de stappen volgen.
U dient dan wel de volgende documenten aan te tonen:
Het certificaat van de Basisopleiding Cliëntondersteuners en indien bij de BCMB behaald de 4 bijbehorende Masterclasses of een eventuele vrijstelling en de supervisieverklaring.
Indien u minimaal 2080 uur werkervaring heeft als cliëntondersteuner komt u in de Categorie Senior. Het formulier ‘Verklaring Werkervaring Cliëntondersteuners” om dit aan te tonen vindt u HIER
Heeft u deze werkervaring nog niet dan komt u in de Categorie Junior.
Ja dat kan. In het Register Cliëntondersteuners kunt u in alle categorieën activiteiten voor punten opvoeren. De scholing dient wel tijdens de registratie-periode te hebben plaats gevonden.
U kunt bij TOEVOEGEN de datum van vandaag invullen en daarna klikken op Aanvraag categoriewissel. Een volledig stappenplan over de categoriewissel vindt u HIER.
Ja, cliëntondersteuners kunnen SKJ geaccrediteerde scholing opvoeren onder de categorie Geaccrediteerde deskundigheidsbevordering.
Ja, wanneer u per e-mail uw SKJ lidmaatschapsnummer doorgeeft aan co@registerplein.nl , kunt u bij aanmelding en bij de start van de herregistratie de dispensatie aanvragen. Indien u dispensatie heeft kunt u geen SKJ geaccrediteerde scholing meer opvoeren die niet ook door Registerplein is geaccrediteerd. Meer over de dispensatie vindt u onder het hoofdstuk Herregistratie in het reglement Cliëntondersteuners.
Voor overige vragen verwijzen wij u naar de algemene FAQ op www.registerplein.nl of stel uw vraag per e-mail aan co@registerplein.nl
Heeft u het antwoord op uw vraag niet gevonden?
Neem dan contact met ons op.