Home »
Veel gestelde vragen
Op deze pagina geven we u antwoord op veelgestelde vragen.
Klik op één van de categorieën hieronder of vul een trefwoord in op de zoekbalk.
Ik heb een vraag over:
Aanmelden & Inloggen
Het niet meer kunnen inloggen kan verschillende redenen hebben:
- U heeft een account aangemaakt, maar daarna geen dossier ingediend. Dit account wordt automatisch verwijderd na zes weken.
- Uw account staat op inactief. Redenen hiervoor kunnen zijn: het niet tijdig betalen van de factuur of het niet tijdig indienen van uw herregistratie.
- U gebruikt uw e-mailadres bij gebruikersnaam om in te loggen. Bij Registerplein logt u in met uw registratienummer en niet met uw mailadres.
- U heeft de gegevens van uw inlog gekopieerd vanaf de e-mail die u heeft ontvangen bij de start van uw registratie. Het is dan mogelijk dat u niet alleen de inloggegevens heeft gekopieerd, maar ook de spatie voor of na deze gegevens. PE-online ziet dit als een leesteken.
- Er staat BIG- in het veld van waar u uw gebruikersnaam noteert. Haal deze gegevens eerst weg voordat u uw gebruikersnaam (registratienummer) invoert.
Uw gebruikersnaam is uw registratienummer bij Registerplein. U heeft dit registratienummer ontvangen via het mailadres waarmee u het account heeft aangemaakt. De eerste vier cijfers van een registratienummer zijn altijd ‘4610’.
Ga naar deze pagina. Vul het e-mailadres dat in uw dossier in PE-online staat. Er wordt een link naar u gestuurd om uw wachtwoord opnieuw in te stellen.
Log met uw gebruikersnaam (dat is uw registratienummer) en wachtwoord via Mijn Registerplein in op uw persoonlijke dossier. U vindt het mailadres waarmee u bij ons geregistreerd staat onder het kopje ‘Detail professional’.
Het kan zijn dat uw account op inactief staat. Stuur een e-mail naar info@registerplein.nl o.v.v. uw registratienummer en geef aan dat uw weer toegang wil tot uw dossier.
Het kan voorkomen dat er BIG- staat op de plaats waar u uw registratienummer moet invullen. Dit kunt u weghalen en uw registratienummer invullen. U kunt dit voorkomen door uw cookies (uw geschiedenis) te verwijderen.
Om geregistreerd te zijn in een register moet u twee stappen ondernemen:
Stap 1: U maakt een account aan. Na het aanmaken van het account ontvangt u op het opgegeven e-mailadres uw inloggegevens.
Stap 2: U logt in met de inloggegevens en maakt een keuze voor een register (lees eerst de registratiereglementen). Daarna vult u de gevraagde gegevens in en upload u de juiste volledig ingevulde documenten.
Nadat de documenten bij Registerplein zijn gecontroleerd, krijgt u een bericht van inschrijving van uw registratie in uw online dossier bij ‘Berichten’. Heeft u dit bericht niet gehad, dan bent u (nog) niet ingeschreven.
Hiervoor logt u in bij PE-Online. In het hoofdscherm kunt via de button “+ Extra register” een registratie in een ander register aanvragen. Klik op het door u gewenste register en volg de stappen.
Heeft u reeds betaald voor de eerste aanmelding?
Volg dan onderstaande stappen:
• U kiest, na het toevoegen van de in het reglement gevraagde documenten, bij de betalingsoptie voor “Banktransfer”.
Er wordt naar uw e-mailadres een factuur gestuurd met het verzoek deze te betalen. U kunt dit bericht negeren.
• Na het indienen van uw dossier in het nieuwe register, dient u een e-mail naar info@registerplein.nl te sturen met het verzoek om de reeds betaalde kosten van uw registratie om te zetten, mocht u teveel hebben betaald, dan graag een verzoek om teruggave, vermeld hierbij uw bankrekeninggegevens.
• Indien u te weinig heeft betaald, dan ontvangt u een aanvullende factuur.
Heeft u de factuur van uw eerste aanmelding niet betaald?
Volg dan onderstaande stappen:
• Betaal de factuur van de nieuwe aanmelding.
• Stuur een e-mail naar info@registerplein.nl om uw oude aanvraag op inactief te zetten. U ontvangt dan geen betaalherinneringen meer van uw eerdere aanvraag.
Wanneer we uw dossier terugsturen dan betekent het dat het incompleet is. Bij elk teruggestuurd dossier geven we aan welke stukken er nog ontbreken. De reden hiervoor vindt u in uw Berichten-inbox in PE-online.
U kunt via de website van Mijn Diploma’s (voorheen DUO) een uittreksel van uw diploma aanvragen. Wanneer uw diploma niet is opgenomen bij Mijn Diploma’s, dan volstaat alleen de scan van uw diploma.
In 2019 bereikte Registerplein het bericht dat er gefraudeerd wordt met diploma’s. Met name de sectoren techniek en zorg werden genoemd. Dit heeft Registerplein doen besluiten om de echtheid van diploma’s strenger te gaan controleren.
Daarom dient u vanaf 1 januari 2020 naast de scan van uw diploma ook een gewaarmerkt uittreksel uit ‘Mijn diploma’s’ (DUO) aan te tonen.
Hoe en waar kunt u dit uittreksel opvragen?
Van veel diploma’s is bij ‘Mijn diploma’s’ een uittreksel van de diplomagegevens beschikbaar. Deze kunt u digitaal opvragen en downloaden. U krijgt dan een gewaarmerkt uittreksel dat digitaal is ondertekend door DUO.
Klik hier om dit uittreksel te downloaden
Geldt dit voor alle diploma’s?
Indien uw diploma is behaald na 1996 (HBO) of na 2007 (MBO) dient u ook een uittreksel uit het diplomaregister toe te voegen. Is uw diploma niet opgenomen bij DUO, dan volstaat alleen de scan van uw diploma.
Wat zijn de kosten?
MBO-diploma’s vanaf 2007 zijn gratis op te vragen.
HBO-diploma’s vanaf 1996 zijn gratis op te vragen.
Digitaal uittreksel
Een digitaal uittreksel van DUO is voorzien van een digitale handtekening. Registerplein ontvangt het door DUO afgegeven pdf. Bij het bewerken van een Pdf (bijv. door het om te zetten naar Word) verdwijnt deze handtekening. Deze wordt dan niet meer door Registerplein geaccepteerd.
Wanneer moet u dit uittreksel aantonen?
Bij het indienen van uw dossier uploadt u uw diploma + het digitale uittreksel van DUO.
Dit geldt voor MBO-diploma’s die zijn afgegeven zijn na 1 januari 2007 en HBO-diploma’s die zijn afgegeven na 1 januari 1996.
Wanneer u een diploma van voor genoemde data heeft dan hoeft u geen DUO-uittreksel toe te voegen. Het mag wel, maar de kosten voor een dergelijke aanvraag zijn substantieel.
Ja, u kunt via onze website online uw VOG aanvragen. Dan hoeft u niet meer naar het gemeentehuis en ontvangt u uw VOG schriftelijk thuis. U kunt uw VOG aanvragen via deze pagina.
We willen graag de originele VOG zien om zo de kans op fraude met de VOG te verkleinen. Wanneer uw werkgever in het bezit is van uw VOG volstaat het om het formulier Verklaring VOG Werkgever in te vullen en te uploaden in uw dossier. Let op: u moet altijd een digitale afdruk van uw VOG in uw dossier uploaden.
Als uw werkgever de VOG in zijn eigen administratie heeft opgeslagen dan kan de werkgever een verklaring afgeven. Het formulier ‘Verklaring VOG Werkgevers’ vindt u op de pagina ‘Formulieren’ bij uw eigen register.
U dient dan de verklaring van uw werkgever samen met de kopie van uw VOG up te loaden aan uw aanvraag voor (her)registratie. Als u een volledig ingevulde verklaring hebt, hoeft u de VOG niet op te sturen. Wel moet u de kopie van uw VOG toevoegen aan uw aanvraag.
Wanneer uw werkgever geen verklaring afgeeft, dan moet de originele VOG per post worden opgestuurd.
Om u te koppelen aan het werkgeversaccount van uw werkgever moet u uw werkgever toestemming geven voor inzage. Hoe doet u dat?
- Log in in uw online dossier bij ‘Mijn Registerplein‘.
- Ga naar ‘Inzage’ > ‘Inzage organisatie’.
- Klik op de ‘+Toevoegen organisatie’.
- Klik op ‘selecteer een optie’.
- Kies uw werkgever uit de lijst.
Als uw werkgever er (nog) niet bijstaat, dan is er geen autorisatie aangevraagd door uw werkgever of is de autorisatieaanvraag nog niet goedgekeurd.
Heeft u het antwoord op uw vraag niet gevonden?
Neem dan contact met ons op.