Home »
Veel gestelde vragen
Op deze pagina geven we u antwoord op veelgestelde vragen.
Klik op één van de categorieën hieronder of vul een trefwoord in op de zoekbalk.
Ik heb een vraag over:
Aanmelden & Inloggen
Het niet meer kunnen inloggen kan verschillende redenen hebben:
- U heeft een account aangemaakt, maar daarna geen dossier ingediend. Dit account wordt automatisch verwijderd na zes weken.
- Uw account staat op inactief. Redenen hiervoor kunnen zijn: het niet tijdig betalen van de factuur of het niet tijdig indienen van uw herregistratie.
- U gebruikt uw e-mailadres bij gebruikersnaam om in te loggen. Bij Registerplein logt u in met uw registratienummer en niet met uw mailadres.
- U heeft de gegevens van uw inlog gekopieerd vanaf de e-mail die u heeft ontvangen bij de start van uw registratie. Het is dan mogelijk dat u niet alleen de inloggegevens heeft gekopieerd, maar ook de spatie voor of na deze gegevens. PE-online ziet dit als een leesteken.
- Er staat BIG- in het veld van waar u uw gebruikersnaam noteert. Haal deze gegevens eerst weg voordat u uw gebruikersnaam (registratienummer) invoert.
Uw gebruikersnaam is uw registratienummer bij Registerplein. U heeft dit registratienummer ontvangen via het mailadres waarmee u het account heeft aangemaakt. De eerste vier cijfers van een registratienummer zijn altijd ‘4610’.
Ga naar deze pagina. Vul het e-mailadres dat in uw dossier in PE-online staat. Er wordt een link naar u gestuurd om uw wachtwoord opnieuw in te stellen.
Log met uw gebruikersnaam (dat is uw registratienummer) en wachtwoord via Mijn Registerplein in op uw persoonlijke dossier. U vindt het mailadres waarmee u bij ons geregistreerd staat onder het kopje ‘Detail professional’.
Het kan zijn dat uw account op inactief staat. Stuur een e-mail naar info@registerplein.nl o.v.v. uw registratienummer en geef aan dat uw weer toegang wil tot uw dossier.
Het kan voorkomen dat er BIG- staat op de plaats waar u uw registratienummer moet invullen. Dit kunt u weghalen en uw registratienummer invullen. U kunt dit voorkomen door uw cookies (uw geschiedenis) te verwijderen.
Om geregistreerd te zijn in een register moet u twee stappen ondernemen:
Stap 1: U maakt een account aan. Na het aanmaken van het account ontvangt u op het opgegeven e-mailadres uw inloggegevens.
Stap 2: U logt in met de inloggegevens en maakt een keuze voor een register (lees eerst de registratiereglementen). Daarna vult u de gevraagde gegevens in en upload u de juiste volledig ingevulde documenten.
Nadat de documenten bij Registerplein zijn gecontroleerd, krijgt u een bericht van inschrijving van uw registratie in uw online dossier bij ‘Berichten’. Heeft u dit bericht niet gehad, dan bent u (nog) niet ingeschreven.
Hiervoor logt u in bij PE-Online. In het hoofdscherm kunt via de button “+ Extra register” een registratie in een ander register aanvragen. Klik op het door u gewenste register en volg de stappen.
Heeft u reeds betaald voor de eerste aanmelding?
Volg dan onderstaande stappen:
• U kiest, na het toevoegen van de in het reglement gevraagde documenten, bij de betalingsoptie voor “Banktransfer”.
Er wordt naar uw e-mailadres een factuur gestuurd met het verzoek deze te betalen. U kunt dit bericht negeren.
• Na het indienen van uw dossier in het nieuwe register, dient u een e-mail naar info@registerplein.nl te sturen met het verzoek om de reeds betaalde kosten van uw registratie om te zetten, mocht u teveel hebben betaald, dan graag een verzoek om teruggave, vermeld hierbij uw bankrekeninggegevens.
• Indien u te weinig heeft betaald, dan ontvangt u een aanvullende factuur.
Heeft u de factuur van uw eerste aanmelding niet betaald?
Volg dan onderstaande stappen:
• Betaal de factuur van de nieuwe aanmelding.
• Stuur een e-mail naar info@registerplein.nl om uw oude aanvraag op inactief te zetten. U ontvangt dan geen betaalherinneringen meer van uw eerdere aanvraag.
Wanneer we uw dossier terugsturen dan betekent het dat het incompleet is. Bij elk teruggestuurd dossier geven we aan welke stukken er nog ontbreken. De reden hiervoor vindt u in uw Berichten-inbox in PE-online.
U kunt via de website van Mijn Diploma’s (voorheen DUO) een uittreksel van uw diploma aanvragen. Wanneer uw diploma niet is opgenomen bij Mijn Diploma’s, dan volstaat alleen de scan van uw diploma.
In 2019 bereikte Registerplein het bericht dat er gefraudeerd wordt met diploma’s. Met name de sectoren techniek en zorg werden genoemd. Dit heeft Registerplein doen besluiten om de echtheid van diploma’s strenger te gaan controleren.
Daarom dient u vanaf 1 januari 2020 naast de scan van uw diploma ook een gewaarmerkt uittreksel uit ‘Mijn diploma’s’ (DUO) aan te tonen.
Hoe en waar kunt u dit uittreksel opvragen?
Van veel diploma’s is bij ‘Mijn diploma’s’ een uittreksel van de diplomagegevens beschikbaar. Deze kunt u digitaal opvragen en downloaden. U krijgt dan een gewaarmerkt uittreksel dat digitaal is ondertekend door DUO.
Klik hier om dit uittreksel te downloaden
Geldt dit voor alle diploma’s?
Indien uw diploma is behaald na 1996 (HBO) of na 2007 (MBO) dient u ook een uittreksel uit het diplomaregister toe te voegen. Is uw diploma niet opgenomen bij DUO, dan volstaat alleen de scan van uw diploma.
Wat zijn de kosten?
MBO-diploma’s vanaf 2007 zijn gratis op te vragen.
HBO-diploma’s vanaf 1996 zijn gratis op te vragen.
Digitaal uittreksel
Een digitaal uittreksel van DUO is voorzien van een digitale handtekening. Registerplein ontvangt het door DUO afgegeven pdf. Bij het bewerken van een Pdf (bijv. door het om te zetten naar Word) verdwijnt deze handtekening. Deze wordt dan niet meer door Registerplein geaccepteerd.
Wanneer moet u dit uittreksel aantonen?
Bij het indienen van uw dossier uploadt u uw diploma + het digitale uittreksel van DUO.
Dit geldt voor MBO-diploma’s die zijn afgegeven zijn na 1 januari 2007 en HBO-diploma’s die zijn afgegeven na 1 januari 1996.
Wanneer u een diploma van voor genoemde data heeft dan hoeft u geen DUO-uittreksel toe te voegen. Het mag wel, maar de kosten voor een dergelijke aanvraag zijn substantieel.
Ja, u kunt via onze website online uw VOG aanvragen. Dan hoeft u niet meer naar het gemeentehuis en ontvangt u uw VOG schriftelijk thuis. U kunt uw VOG aanvragen via deze pagina.
We willen graag de originele VOG zien om zo de kans op fraude met de VOG te verkleinen. Wanneer uw werkgever in het bezit is van uw VOG volstaat het om het formulier Verklaring VOG Werkgever in te vullen en te uploaden in uw dossier. Let op: u moet altijd een digitale afdruk van uw VOG in uw dossier uploaden.
Als uw werkgever de VOG in zijn eigen administratie heeft opgeslagen dan kan de werkgever een verklaring afgeven. Het formulier ‘Verklaring VOG Werkgevers’ vindt u op de pagina ‘Formulieren’ bij uw eigen register.
U dient dan de verklaring van uw werkgever samen met de kopie van uw VOG up te loaden aan uw aanvraag voor (her)registratie. Als u een volledig ingevulde verklaring hebt, hoeft u de VOG niet op te sturen. Wel moet u de kopie van uw VOG toevoegen aan uw aanvraag.
Wanneer uw werkgever geen verklaring afgeeft, dan moet de originele VOG per post worden opgestuurd.
Om u te koppelen aan het werkgeversaccount van uw werkgever moet u uw werkgever toestemming geven voor inzage. Hoe doet u dat?
- Log in in uw online dossier bij ‘Mijn Registerplein‘.
- Ga naar ‘Inzage’ > ‘Inzage organisatie’.
- Klik op de ‘+Toevoegen organisatie’.
- Klik op ‘selecteer een optie’.
- Kies uw werkgever uit de lijst.
Als uw werkgever er (nog) niet bijstaat, dan is er geen autorisatie aangevraagd door uw werkgever of is de autorisatieaanvraag nog niet goedgekeurd.
App & Video’s
Wanneer u een Apple-apparaat heeft kan dat via deze link. Heeft u een Android dan kan het op deze pagina. Als u de app voor de eerste keer gebruikt dient u wel uw mobiel apparaat (smartphone, tablet) te koppelen aan uw online dossier. In deze video ziet u hoe u dat doet.
Het uploaden van formulieren gaat een stuk makkelijker met de app. Maak een foto van het gewenste formulier en met de app voegt u dat gemakkelijk toe aan uw dossier.
Bekijk ook onderstaande video:
Staat u geregistreerd in het register Sociaal Werkers? Bekijk dan deze instructievideo:
Om u bij te staan bij het registratieproces heeft Registerplein verschillende instructievideo’s opgenomen. Deze zijn te vinden op de media-pagina op onze website.
Registerplein biedt ook presentaties aan. Deze presentaties zijn bedoeld voor groepen en boekt u via uw werkgever. Meer informatie over deze presentaties vindt u hier. Bij een collectieve verplichting tot registratie vanuit de werkgever raden we altijd aan tevoren een presentatie te boeken.
Betalen & Opzeggen
De jaarlijkse kosten voor de verschillende registers vindt u op onze pagina met tarieven
U kunt betalen per Ideal of per banktransfer. Let er wel op, dat u bij de banktransfer het volledige bedrag (inclusief BTW) betaalt met het juiste betaalkenmerk. PE-online zet de factuur alleen op betaald als het volledige bedrag met het juiste betaalkenmerk is betaald.
Ja, de facturen kunt u terug vinden in uw persoonlijk dossier in PE-online onder het kopje ‘Facturen’. Daar ziet u ook de betaalstatus.
Ja, dat is mogelijk. Neem hiervoor contact op door e-mail te sturen naar administratie@registerplein.nl.
U krijgt de factuur per mail toegestuurd. Ook is het mogelijk om de factuur vanuit uw dossier als pdf te downloaden. U vindt de facturen onder het kopje ‘Facturen’.
Ja, dit rekeningnummer is juist. Per 1 oktober 2020 worden de facturen voor de registratie verstuurd via het registratiesysteem PE-online. De betalingen worden verwerkt door het bedrijf CM.com Stichting. Twijfelt u eraan of een rekeningnummer juist is? Met IBAN-calculator kunt u een rekeningnummer controleren.
Nee daarover krijgt u geen herinneringen. In uw online dossier, bij account, staat een factuurdatum. Elk jaar op die datum ontvangt u van PE-online automatisch een factuur.
U kunt opzeggen door het opzeggingsformulier op onze website in te vullen.
Ja, u heeft het recht om uw gegevens direct te laten verwijderen. Na zes jaar inactiviteit worden de gegevens automatisch verwijderd.
Cliëntondersteuners
Nee, indien u nog geregistreerd bent in het oude type registratie Basis kunt u geen activiteiten opvoeren.
Ja dat kan. U kunt in uw statusoverzicht uw dossier AANMELDEN en de stappen volgen.
Indien u minimaal 2080 uur werkervaring heeft als cliëntondersteuner komt u in de Categorie Senior. Het formulier ‘Verklaring Werkervaring Cliëntondersteuners’ om dit aan te tonen vindt u HIER
Heeft u deze werkervaring nog niet dan komt u in de Categorie Junior.
Ja, dat is mogelijk. U kunt in uw statusoverzicht uw dossier AANMELDEN en de stappen volgen.
U dient dan wel de volgende documenten aan te tonen:
Het certificaat van de Basisopleiding Cliëntondersteuners en indien bij de BCMB behaald de 4 bijbehorende Masterclasses of een eventuele vrijstelling en de supervisieverklaring.
Indien u minimaal 2080 uur werkervaring heeft als cliëntondersteuner komt u in de Categorie Senior. Het formulier ‘Verklaring Werkervaring Cliëntondersteuners” om dit aan te tonen vindt u HIER
Heeft u deze werkervaring nog niet dan komt u in de Categorie Junior.
Ja dat kan. In het Register Cliëntondersteuners kunt u in alle categorieën activiteiten voor punten opvoeren. De scholing dient wel tijdens de registratie-periode te hebben plaats gevonden.
U kunt bij TOEVOEGEN de datum van vandaag invullen en daarna klikken op Aanvraag categoriewissel. Een volledig stappenplan over de categoriewissel vindt u HIER.
Ja, cliëntondersteuners kunnen SKJ geaccrediteerde scholing opvoeren onder de categorie Geaccrediteerde deskundigheidsbevordering.
Ja, wanneer u per e-mail uw SKJ lidmaatschapsnummer doorgeeft aan co@registerplein.nl , kunt u bij aanmelding en bij de start van de herregistratie de dispensatie aanvragen. Indien u dispensatie heeft kunt u geen SKJ geaccrediteerde scholing meer opvoeren die niet ook door Registerplein is geaccrediteerd. Meer over de dispensatie vindt u onder het hoofdstuk Herregistratie in het reglement Cliëntondersteuners.
Voor overige vragen verwijzen wij u naar de algemene FAQ op www.registerplein.nl of stel uw vraag per e-mail aan co@registerplein.nl
Ervaringsdeskundigen
Wanneer we uw dossier terugsturen dan betekent het dat het incompleet is. Bij elk teruggestuurd dossier geven we aan welke stukken er nog ontbreken. De reden hiervoor vindt u in uw Berichten-inbox in PE-online.
We willen graag de originele VOG zien om zo de kans op fraude met de VOG te verkleinen. Wanneer uw werkgever in het bezit is van uw VOG volstaat het om het formulier Verklaring VOG Werkgever in te vullen en te uploaden in uw dossier. Let op: u moet altijd een digitale afdruk van uw VOG in uw dossier uploaden.
Waar het kan willen we een VOG zien. Mensen die deze VOG niet kunnen aantonen dienen het formulier ‘Verklaring Werkgever Stageplaats of Praktijkplek’ in te vullen. Dat is te vinden op deze pagina.
In 2019 bereikte Registerplein het bericht dat er gefraudeerd wordt met diploma’s. Met name de sectoren techniek en zorg werden genoemd. Dit heeft Registerplein doen besluiten om de echtheid van diploma’s strenger te gaan controleren. Daarom dient u, naast de scan van uw diploma, ook een gewaarmerkt uittreksel uit ‘Mijn diploma’s’ (DUO) aan te tonen.
Hoe en waar kunt u dit uittreksel opvragen?
Van veel diploma’s is bij ‘Mijn diploma’s’ een uittreksel van de diplomagegevens beschikbaar. Deze kunt u digitaal opvragen en downloaden. U krijgt dan een gewaarmerkt uittreksel dat digitaal is ondertekend door DUO. Klik hier om dit uittreksel te downloaden.
Geldt dit voor alle diploma’s?
Indien uw diploma is behaald na 1996 (HBO) of na 2007 (MBO) dient u ook een uittreksel uit het diplomaregister toe te voegen. Is uw diploma niet opgenomen bij DUO, dan volstaat alleen de scan van uw diploma. MBO-diploma’s vanaf 2007 zijn gratis op te vragen. HBO-diploma’s vanaf 1996 zijn gratis op te vragen.
Digitaal uittreksel
Een digitaal uittreksel van DUO is voorzien van een digitale handtekening. Registerplein ontvangt het door DUO afgegeven pdf. Bij het bewerken van een Pdf (bijv. door het om te zetten naar Word) verdwijnt deze handtekening. Deze wordt dan niet meer door Registerplein geaccepteerd.
Wanneer moet u dit uittreksel aantonen?
Bij het indienen van uw dossier uploadt u uw diploma + het digitale uittreksel van DUO. Dit geldt voor MBO-diploma’s die zijn afgegeven zijn na 1 januari 2007 en HBO-diploma’s die zijn afgegeven na 1 januari 1996. Wanneer u een diploma van voor genoemde data heeft dan hoeft u geen DUO-uittreksel toe te voegen. Het mag wel, maar de kosten voor een dergelijke aanvraag zijn substantieel.
Het niet meer kunnen inloggen kan verschillende redenen hebben:
- U heeft een account aangemaakt, maar daarna geen dossier ingediend. Dit account wordt automatisch verwijderd na vier weken.
- Uw account staat op inactief. Redenen hiervoor kunnen zijn: het niet tijdig betalen van de factuur of het niet tijdig indienen van uw herregistratie.
- U gebruikt uw e-mailadres bij gebruikersnaam om in te loggen. Bij Registerplein logt u in met uw registratienummer en niet met uw mailadres.
- U heeft de gegevens van uw inlog gekopieerd vanaf de e-mail die u heeft ontvangen bij de start van uw registratie. Het is dan mogelijk dat u niet alleen de inloggegevens heeft gekopieerd, maar ook de spatie voor of na deze gegevens. PE-online ziet dit als een leesteken.
- Er staat BIG- in het veld van waar u uw gebruikersnaam noteert. Haal deze gegevens eerst weg voordat u uw gebruikersnaam (registratienummer) invoert.
Verschillende opleidingen geven dit certificaat af. In het bestand ‘Bijlage Toegestane Opleidingen Ervaringsdeskundige’ (te vinden op deze pagina) ziet u welke opleidingen dat zijn. Ben als ervaringsdeskundige in het bezit van dit certificaat dan hoef je voor registratie in het register Ervaringsdeskundigen geen werkervaring aan te tonen.
Het register Ervaringsdeskundigen kent geen wettelijke verplichting. Toch kan het zo zijn dat uw werkgever graag ziet dat u geregistreerd staat in een van de registers van Registerplein. Ook kan een gemeente registratie verplichten bij aanbestedingen.
Ja, dat kan. Uw werkgever kan een Werkgeversaccount aanvragen. Daar dient u als werknemer wel zelf toestemming voor te geven. Op deze pagina vindt u informatie over het werkgeversaccount en onderstaande video toont hoe u uw dossier kan koppelen aan uw werkgever.
Herregistreren
Op onze webpagina ‘Stappenplan en Procedure’ vindt u een uitgebreide uitleg over hoe u uw herregistratie kunt indienen. Zie hiervoor het Stappenplan ‘Herregistratie indienen’ onder het kopje ‘Voor de professional’.
Bij een Basis-registratie wordt niet gekeken naar werkervaring. Voor een Plus-registratie is het wel nodig werkervaring te hebben. Overigens werken niet alle registers met het onderscheid tussen Basis en Plus.
Er is gekozen voor een criterium van 2080 uur, omdat dit het aantal uur is waar een professional op uitkomt wanneer hij/zij gedurende 2 ½ jaar minstens 16 uur per week dit werk doet. Zo kan iemand die tijdens zijn registratieperiode tijdelijk uit dienst of ziek was ook voldoen aan dit criterium.
Als u uw diploma heb behaald kunt u uw ‘In opleiding’-registratie indienen voor een ander type registratie. Hiervoor logt u in via Mijn Registerplein in uw persoonlijke online dossier.
Onder uw huidige registratieperiode staat ‘Aanmelden’. Als u daarop klikt kunt u tijdens uw aanvraag uw diploma toevoegen. Na beoordeling krijgt u bericht in uw online dossier dat uw aanvraag is goedgekeurd en dat u een nieuwe registratieperiode heeft.
Om een registratie Plus aan te vragen dient u uw dossier registratie Basis in te dienen. Dit kunt u doen door op de button ‘aanmelden’ te klikken onder de periode van de registratie Basis.
Als u zich wilt aanmelden voor een registratie Plus staat er ‘dossier indienen’: klik hierop en voeg de benodigde documenten toe. Als u alle documenten hebt toegevoegd klikt u op ‘Verstuur’.
Als u uw registratie Basis wilt veranderen in een registratie Plus ziet u ‘aanmelden’ staan. Klik hierop en voeg de documenten toe. Als u alle documenten hebt toegevoegd klikt u op verstuur.
Indien u uw herregistratie Plus wilt indienen, hou dan rekening met:
- U heeft u op alle trajecten en in totaal voldoende punten behaald. Dat betekent dat alle bolletjes groen zijn.
- U kunt maximaal 3 maanden voor het einde van uw registratieperiode uw herregistratie indienen. Wilt u eerder uw herregistratie indienen? Stuur dan een e-mail naar info@registerplein.nl met uw verzoek.
Neem contact op met Registerplein via info@registerplein.nl. Er wordt met u samen gekeken welke oplossing voor u het best passend is. Denk dan aan een uitgestelde herregistratiedatum of aan compensatie van de punten.
Registratie & Registerplein
Registerplein beheert verschillende registers en de toelatingscriteria verschillen per register. U vindt de toelatings- en herregistratiecriteria in het registratiereglement van de afzonderlijke registers. Op deze pagina vindt u een overzicht van de registers die Registerplein beheert.
Registerplein beheert op dit moment dertien verschillende registers. Een overzicht van de registers vindt u op deze pagina.
Ja, dat kan. U moet dan wel voldoen aan alle aanmeldingscriteria. Ook moet u betalen voor alle, afzonderlijke registraties.
Als u inlogt in uw persoonlijke dossier op Mijn Registerplein dan ziet u onder het kopje ‘Statusoverzicht’ welke registratie u op dit moment heeft. Hier vindt u ook een overzicht van alle registratietypen uit het verleden. Wanneer u in meerdere registers staat ingeschreven dient u eerst een keuze te maken voor één van de registers waarin u staat ingeschreven. Daarna is het mogelijk om op ‘Statusoverzicht’ te klikken.
Dat is afhankelijk van de datum waarop uw registratie is ingegaan. Log in uw persoonlijke dossier op Mijn Registerplein. U vindt de data van uw registratieperiode onder het kopje ‘Statusoverzicht’.
De meeste registers van Registerplein kennen geen wettelijke verplichting. Toch kan het zo zijn dat uw werkgever graag ziet dat u geregistreerd staat in een van de registers van Registerplein. Ook kan een gemeente registratie verplichten bij aanbestedingen.
Voor sommige professionals geldt wel een verplichting:
- Cliëntenvertrouwenspersonen Wet zorg en dwang zijn verplicht zich te registeren in het register Cliëntenvertrouwenspersonen-Wzd.
- Voor ggz-agogen is een registratie in het register GGZ-Agogen verplicht als ze declarabele uren willen schrijven.
- Psychodiagnostisch Werkenden met een Aantekening Psychodiagnostiek zijn verplicht zich te registeren in het register Psychodiagnostisch Werkenden. Dit hebben zij ook nodig om declarabele uren te kunnen schrijven.
- Mantelzorgmakelaars die werken als zzp’er zijn verplicht zich te registeren in het register Mantelzorgmakelaars.
SKJ en Registerplein zijn twee verschillende registratieorganisaties. Registerplein beheert veertien registers in het sociaal domein. SKJ beheert verschillende wettelijk verplichte registers voor professionals in de jeugdzorg en jeugd- en gezinsprofessionals, maar niet iedereen die in de jeugdzorg werkt, moet zich registreren bij SKJ. Dat heeft te maken met de werktoedeling. Op de website van SKJ vindt u hier meer informatie over. Een jeugdzorgwerker die niet geregistreerd kan worden bij SKJ kan dat wel bij Registerplein.
Doe de Registercheck om uit te vinden welk register het beste bij u past. De Registercheck is een initiatief van Registerplein en SKJ en doorloopt registers van beide organisaties.
Met onze nieuwsbrieven informeren we de geregistreerde professionals over veranderingen in de criteria van een reglement. Staat u niet geregistreerd, maar wilt u wel op de hoogte blijven? Stuur dan een e-mail naar communicatie@registerplein.nl en geef aan welke van de nieuwsbrieven u van Registerplein wil ontvangen.
Dan kan op verschillende manieren:
- Als u een registratie hebt bij Registerplein dan bent u zichtbaar in het Openbaar register van geregistreerden.
- Als u een registratie hebt bij Registerplein kunt u uw kwaliteitscertificaat downloaden waarop uw registratie staat vermeld. Op dit certificaat staat een QR-code die leidt naar het openbaar register. Zo kunt u tonen dat u op dat moment geregistreerd staat.
- Als u een registratie heeft bij Registerplein kunt u dat duidelijk maken via LinkedIn of met uw digitale handtekening. In dit artikel leest u hoe u dat doet.
- Als u een registratie hebt bij Registerplein kunt u uw registratie tonen via de digitale Registerpas. Log hiervoor in bij uw dossier via ‘Mijn Registerplein’ en ga naar inzage > Registerpas. Op de registerpas staat de datum waarop u de registerpas heeft opgevraagd, en een QR-code die leidt naar het openbaar register. Zo kunt u tonen dat u op dat moment geregistreerd staat.
Ja, dat kan. Uw werkgever kan een Werkgeversaccount aanvragen. Daar dient u als werknemer wel zelf toestemming voor te geven. Op deze pagina vindt u informatie over het werkgeversaccount en onderstaande video toont hoe u uw dossier kan koppelen aan uw werkgever.
In de onderstaande instructievideo ziet u hoe uw werkgever het werkgeversaccount kan aanvragen en beheren.
Scholing & Opleiding
Een overzicht van de opleidingen is te vinden in de cursusagenda. Heeft u al een opleiding gevonden? In de cursusagenda staan alle geaccrediteerde scholingen van Registerplein. Als u inlogt in uw eigen online dossier ziet u ook daar de cursusagenda staan. Hier ziet u alleen de geaccrediteerde scholingen die geaccrediteerd zijn voor uw register.
U kunt de opleider vragen de opleiding te accrediteren bij Registerplein. Wanneer dat niet mogelijk is kunt de scholing toevoegen bij ‘overige (scholings-)activiteiten’. De scholing valt dan onder ‘overige deskundigheidsbevordering’.
Ja, dat is mogelijk. Registerplein keurt per registratieperiode maximaal vijf scholingen goed die niet door Registerplein maar elders geaccrediteerd zijn. Denk dan aan: SKJ, LVSC, BIG, V&VN, LV POH-GGZ en NVP. Deze opleidingen worden wel gecontroleerd op beroepsrelevantie.
Scholing die door Registerplein is geaccrediteerd voor andere registers van Registerplein (maar niet voor uw register) mag ook opgevoerd worden onder de geaccrediteerde deskundigheidsbevordering. Deze tellen niet mee bij de maximaal vijf elders geaccrediteerde scholingen.
Geregistreerden in het register Cliëntondersteuners en het register Gezinshuisouders met SKJ-registratie mogen ook door de SKJ geaccrediteerde scholingen toevoegen.
In het register Sociaal Werkers zijn de herregistratie-eisen niet in uren benoemd maar in ontwikkelactiviteiten en reflectieactiviteiten. Elke activiteit is 1 registeractiviteit. Bij elke activiteit kunt u wel invoeren hoeveel uur u aan de activiteit besteed heeft.
Als een register nog maar recent geopend is kan het zijn dat er nog weinig geaccrediteerde scholing in de cursusagenda staat die speciaal voor uw register is.
Mocht u zelf een cursus hebben gevonden die bij uw beroepsgroep past maar niet is geaccrediteerd door Registerplein is het mogelijk de opleider te verzoeken om de scholing aan te bieden voor accreditatie bij Registerplein.
Nee, alleen punten behaald tijdens uw huidige registratieperiode tellen mee.
U kunt uw in het verleden behaalde scholing wel opvoeren. Deze tellen niet mee voor uw huidige registratieperiode, maar worden wel opgenomen in de lijst overzicht activiteiten. Zo heeft u een volledig overzicht van uw scholingsactiviteiten.
Uw dossier & PE-Online
Een overzicht van uw punten vindt u in uw persoonlijke dossier via Mijn Registerplein onder het kopje ‘Overzicht registratieactiviteiten’.
Activiteiten kunt u toevoegen door in te loggen in uw online dossier.
- Nadat u bent ingelogd ziet u in de balk bovenaan ‘Toevoegen’ staan. Klik hierop.
- Vul de datum in waarop het certificaat is afgegeven / de activiteit heeft plaatsgevonden en klik op volgende.
- Klik op de ‘v’ rechts op de balk en kies de activiteit die u wilt toevoegen.
- Vul de gegevens in en voeg het bewijsmateriaal toe. Voor geaccrediteerde scholing moet u ook een ID nummer invullen. Deze kunt u vinden in onze Cursusagenda.
- Klik op ‘Verstuur’.
Er zijn drie redenen waarom u geen activiteiten kan toevoegen:
- Indien u geregistreerd bent in het type registratie Basis of Aspirant kunt u geen activiteiten toevoegen.
- Als uw registratie nog niet is goedgekeurd kunt u ook nog geen activiteiten toevoegen.
- Ook kunt u geen activiteiten toevoegen die in de toekomst liggen of voor de registratieperiode.
Nee, dit is helaas niet mogelijk.
Met registratie wilt u laten zien dat u doet aan permanente educatie. Dat wil zeggen een leven lang leren. Dat is de reden dat oude activiteiten niet mee kunnen tellen voor een huidige registratieperiode.
Net als bij een gewone intervisie hoeft u alleen zelf de reflectieverklaring te tekenen. Van uw mede-intervisanten vult u de naam en het e-mailadres in.
U vindt het benodigde formulier (‘Verklaring reflectie algemeen’) op de website van Registerplein bij uw register onder ‘formats’. Gebruik deze voor de opgave van uw reflectieactiviteiten. Steekproefsgewijs zullen we controleren of de intervisiegroepen werkelijk bij elkaar zijn geweest.
Let op: bij het register Sociaal Werkers moeten de datums per stuk worden opgevoerd. Er mogen wel meerdere datums op één formulier staan. U kunt het formulier dan meerdere keren gebruiken.
Nee, een leerverslag hoeft niet te worden getoond i.v.m. de privacygegevens. Een leerverslag is voor de professional zelf. Steekproefsgewijs kan een leerverslag wel worden opgevraagd, maar daar ontvangt u van Registerplein dan een persoonlijke e-mail over.
In sommige registers zoals het register Cliëntondersteuners zijn bepaalde thema’s een verplicht onderdeel van een intervisietraject. Ook dan hoeft u het leerverslag niet aan ons te tonen.
De verschillende vormen van reflectie en deskundigheidsbevordering zijn beschreven in het document ‘Overige deskundigheidsbevordering & Reflectie’. Dat vindt u hier.
Bij het toevoegen van een reflectievorm of activiteit in het dossier plaatst PE de activiteit automatisch in de juiste regel. U hoeft alleen maar de juiste keuze te maken uit te lijst. Wilt u intervisie toevoegen? Dan kiest u ‘intervisie’ in de lijst. Deze wordt dan automatisch op de regel Reflectie geplaatst. Kies u ‘overige scholing’, dan wordt de activiteit geplaatst in ‘overige deskundigheidsbevordering’.
Het ontwikkelplan is alleen een vereiste in de registers Sociaal Werkers en Cliëntenvertrouwenspersonen in de Wet zorg en dwang. U vindt het ontwikkelplan onder de knop ‘Toevoegen’ in uw online dossier.
U kunt kiezen om een eigen ontwikkelplan up te loaden of het format Ontwikkelplan Registerplein te gebruiken. Beiden zijn toegestaan.
Registerplein ziet erop toe dat professionals zich kunnen registreren en herregisteren volgens de geldende criteria die zijn opgenomen in het registratiereglement.
Vanaf 1 januari 2022 is de ggz-agoog opgenomen in het Zorgprestatiemodel. Dit houdt in dat uren alleen declarabel zijn als u bent geregistreerd in het register GGZ-Agogen.
Vragen over declarabele uren kunt u navragen bij de Nederlandse Zorgautoriteit, de NZa of bij uw werkgever. Registerplein kan u daar geen antwoord op geven
Heeft u het antwoord op uw vraag niet gevonden?
Neem dan contact met ons op.